Werkwijze
In onze praktijk werken we niet volgens een standaard
onderzoeks- of behandelprotocol, maar vraaggestuurd en
handelingsgericht; efficiƫntie en effectiviteit zijn
leidraad in onze werkwijze.
Hulpvragen worden door ons volgens een trechterprocedure en
vanuit de volgende invalshoeken benaderd :
Neuropsychologisch: we gaan na hoe de
hersenen bepaalde informatie verwerken en hoe dat optimaal
benut of juist verbeterd kan worden.
Orthopedagogisch: we brengen in kaart welke
externe factoren (omgevingsfactoren) een positieve of
negatieve invloed hebben op iemands welbevinden en hoe dit
tot verbetering kan leiden.
Orthodidactisch: we analyseren waar in een
leertaak (lezen, spellen, rekenen etc.) zich problemen
voordoen en hoe het onderwijs en de leeromgeving kan
bijdragen om de prestaties te verbeteren.
Na aanmelding volgt eerst een intakefase, waarin we zoveel mogelijk relevante informatie verzamelen van verschillende bronnen. Naar aanleiding van deze informatie maken we een onderzoeks/behandelplan en gaan we stapsgewijs aan de slag. Van elk traject maken we een verslag, dat u bij afronding wordt verstrekt.